Back to Top

NOWY ROK SZKOLNY 2020/2021 Przedszkole Sióstr Elżbie

 

Drodzy Rodzice!
Nowy rok szkolny rozpoczynamy 1 września 2020 r. (wtorek).
Z uwagi na pandemię, priorytetem staje się nasza wspólna troska o zdrowie i bezpieczeństwo naszych podopiecznych i nas samych. Mamy nadzieję na zrozumienie z Państwa strony powagi sytuacji, a co za tym idzie – owocną współpracę. Prosimy o zapoznanie się z wytycznymi:

 

ZASADY POSTĘPOWANIA W OKRESIE ZAGROŻENIA KORONAWIRUSEM
OBOWIĄZUJĄCE W PRZEDSZKOLU IM. ŚW. JANA PAWŁA II PROWADZONYM PRZEZ
ZGROMADZENIE SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY W LESZNIE

  1. Do przedszkola mogą uczęszczać tylko dzieci zdrowe, bez żadnych objawów chorobowych (podwyższona temperatura, kaszel, katar, biegunka, wysypka).
  2. Dzieci będą przebywać w przydzielonych im salach, na miarę możliwości z tymi samymi nauczycielami. W porze schodzenia i rozchodzenia się nie będzie oddziałów łączonych.
  3. Przedszkolacy muszą być przyprowadzani najpóźniej do godziny 8.30. Po tym czasie dzieci nie będą wpuszczane na teren placówki. Od godziny 8.30 przedszkole będzie zamknięte (dezynfekcja szatni i ciągów komunikacyjnych).
  4. Dzieci mogą być przyprowadzane i odbierane z przedszkola wyłącznie przez osoby zdrowe.
  5. Rodzice wchodzący na teren przedszkola są zobowiązani do osłaniania ust i nosa, dezynfekowania rąk oraz zachowywania dystansu w stosunku do pracowników przedszkola i innych rodziców (min. 1,5 metra).
  6. Rodzice, których dzieci mają sale na parterze, przekazują swoje pociechy w drzwiach wejściowych do przedszkola pracownikowi placówki. Rodzice dzieci mających sale na II piętrze oraz rodzice dzieci z grupy Żabek, przekazują dzieci pracownikowi przedszkola w drzwiach na korytarz, w których znajdują się szatnie dzieci. Jedynie rodzice dzieci nowoprzyjętych do najmłodszych grup wiekowych, do końca września będą mogli wejść do przedszkolnej szatni (1 dziecko – 1 rodzic). Jednorazowo na korytarzu z półkami dzieci może przybywać 5 rodziców, z zachowaniem wymaganych odstępów.
  7. Dzieciom będzie mierzona temperatura, każdorazowo przy wejściu do przedszkola oraz w przypadku zaistnienia takiej konieczności (wystąpienie objawów chorobowych). W przypadku, kiedy temperatura przekroczy 37,5°C, dziecko nie może pozostać w placówce. Zgoda na pomiar temperatury będzie dostępna do pobrania ze strony internetowej przedszkola. Wypełniony dokument należy dostarczyć 1 września podczas przyprowadzenia dziecka do przedszkola.
  8. Odbieranie dzieci z przedszkola zaczyna się od godziny 14:30.
  9. Odbierając dziecko, rodzic również nie wchodzi do przedszkola tylko w drzwiach wejściowych na dane piętro podaje pracownikowi nazwisko i imię przedszkolaka. Oczekując na swoją pociechę, zachowuje odstęp min. 1,5 metra.
  10. Po odebraniu dziecka należy niezwłocznie opuścić teren przedszkolny.
  11. Dziecko nie może przynosić do przedszkola zabawek ani żadnych innych przedmiotów.
  12. Nie wolno przyprowadzić dziecka do przedszkola, jeżeli ktoś z domowników przebywa na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych.
  13. Rodzic zobowiązany jest współpracować z przedszkolem w zakresie kształtowania u dzieci nawyków higienicznych (zasłanianie twarzy podczas kaszlu i kichania, dokładnego mycia rąk).
  14. Kontakt z wychowawcą i dyrektorem odbywa się drogą telefoniczną lub poprzez e-mail:
Nazwisko i imię Funkcja Adres e-mail
s. Błaszczyk Aleksandra dyrektor Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
p. Janczewski Rozaneta wicedyrektor Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
s. Figler Maksymiliana wicedyrektor, wychowawca Pszczółek    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
p. Cymerman Beata wychowawca Niezapominajek Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
p. Gierak-Matysiak Barbara    wychowawca Żabek Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
p. Kicińska Laurencja wychowawca Stokrotek Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
p. Krajewska Emilia wychowawca Poziomek Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
p. Łaszczyńska Alicja wychowawca Biedronek Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
p. Muszyńska Anna wychowawca Jagódek Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
p. Stanek Joanna wychowawca Słoneczek Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
p. Tonder Joanna wychowawca Misiów Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
p. Trocha Mikołaj  wychowawca Motylków Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 Poniższe oświadczenie należy pobrać, wydrukować i wypełnić. Ważne, aby dokument był podpisany przez obojga rodziców. Oświadczenie dostarczamy we wtorek (1 września 2020 r.), podczas przyprowadzania dziecka - bez poniższego dokumentu dziecko nie zostanie przyjęte do przedszkola.

Oświadczenie - POBIERZ

 

Procedury obowiązujące w przedszkolu w okresie zagrożenia koronowirusem

 


 

ARTYKUŁ PANI PSYCHOLOG:
Jak przygotować siebie i dziecko do powrotu do przedszkola

DRODZY RODZICE!

Oto garść sugestii, jak przygotować siebie i dziecko do powrotu do przedszkola:

  • Podejdź do zmiany spokojnie, Twoje emocje udzielają się dziecku.
  • Zadbaj o swoje pozytywne nastawienie: dziecko wraca do grupy rówieśników, której potrzebuje i w której bawi się i uczy potrzebnych mu rzeczy. Jeśli w głębi serca nie chcesz rozstawać się z dzieckiem, ono to czuje i jemu też będzie trudno wrócić do przedszkola.
  • Nie przedstawiaj powrotu dziecka do przedszkola (a swojego do pracy) jako przykrego obowiązku, końca „przyjemności”, bo to negatywnie wpłynie na postrzeganie całej sytuacji przez dziecko.
  • Stopniowo przygotuj dziecko na nadchodzące zmiany, postawienie go przed faktem dokonanym w poniedziałek rano niepotrzebnie zwiększy i tak odczuwany przez nie stres.
  • Uprzedź dziecko o możliwych zmianach w funkcjonowaniu przedszkola (np. mniejsze grupy, częste mycie rąk, brak maskotek w salach – wg informacji od wychowawców), wyjaśnij krótko, że ma to związek z wirusem i dbaniem o zdrowie dzieci.
  • Na pytania dziecka podawaj prawdziwe odpowiedzi i uzasadnienia, ale postaraj się, by były możliwie krótkie i konkretne, adekwatne do wieku dziecka, np. „Takie są teraz przepisy”.
  • Zapoznaj dziecko ze słowami/terminami: izolacja, kwarantanna, epidemia, higiena, dezynfekcja, dystans społeczny – również na poziomie dostosowanym do wiedzy i wieku dziecka, np. „dezynfekcja – takie specjalne czyszczenie, które usuwa zarazki”.
  • Nie strasz dziecka, mówiąc o zwiększonym ryzyku w przedszkolu, o czyhających tam zarazkach itp. Jeśli sam masz takie obawy – może lepiej nie posyłaj dziecka do przedszkola. Twój lęk będzie dodatkowym balastem dla dziecka.
  • Stopniowo wprowadzaj codzienną rutynę, jak ta sprzed okresu izolacji: ranne wstawanie i wczesne kładzenie spać, wyznaczony czas na zabawę, na obowiązki i na odpoczynek (odpoczynek ≠ zabawa!), w miarę stałe pory posiłków itd.
  • Przypominaj dziecku o tym, co podobało mu się w przedszkolu. Rozmawiajcie o tym, za kim lub za czym tęskni (koledzy, pani, zabawy, zabawki, potrawy, zajęcia) – przywołanie miłych wspomnień zwiększy motywację dziecka do powrotu do przedszkola.
  • Jeśli dziecko ma w grupie ulubionych kolegów – skontaktujcie się z nimi! Za pośrednictwem SMS, MMS, telefonicznie czy online można wymienić się pomysłami i zaplanować wspaniałe zabawy do zrealizowania w przedszkolu.
  • Przypomnijcie sobie atmosferę przedszkola – można obejrzeć zdjęcia, filmiki z przedszkolnych wydarzeń, przygotować rysunki lub inne prace plastyczne i nie tylko – dla pani, dla kolegów, dla siebie. Ważne, by zostawić dziecku wolność w wyborze tematu i techniki wykonania.
  • Najmłodsze przedszkolaki mogą w ogóle nie pamiętać, jak wyglądał czas, gdy codziennie uczęszczały do placówki. Mogą w związku z tym ponownie przeżywać trudności adaptacyjne, jak we wrześniu-październiku zeszłego roku. Warto przypomnieć sobie sposoby, które wtedy pomogły, ale i wypróbować nowe, dziecko jest przecież starsze o 8 miesięcy!
  • Jeśli obserwujesz u dziecka trudności z ponowną adaptacją, nie zwlekaj i porozmawiaj o tym z wychowawcą lub psychologiem, aby ustalić wspólne działania i jak najwcześniej pomóc dziecku przezwyciężyć te trudności.
  • Podejdź ze zrozumieniem do dziecięcych emocji i odczuć. Dla jednych dzieci powrót do przedszkola będzie wielką i wyczekiwaną przygodą, dla innych – trudnym i stresującym wyzwaniem. Każde dziecko – niezależnie od tego czy wraca do przedszkola chętnie, czy nie – potrzebuje przekonania, że dorosły jest obok i będzie je wspierać.

DO ZOBACZENIA! :)

dr Monika Osmańska