NOWY ROK SZKOLNY 2020/2021 
Drodzy Rodzice!
Nowy rok szkolny rozpoczynamy 1 września 2020 r. (wtorek).
Z uwagi na pandemię, priorytetem staje się nasza wspólna troska o zdrowie i bezpieczeństwo naszych podopiecznych i nas samych. Mamy nadzieję na zrozumienie z Państwa strony powagi sytuacji, a co za tym idzie – owocną współpracę. Prosimy o zapoznanie się z wytycznymi:
ZASADY POSTĘPOWANIA W OKRESIE ZAGROŻENIA KORONAWIRUSEM
OBOWIĄZUJĄCE W PRZEDSZKOLU IM. ŚW. JANA PAWŁA II PROWADZONYM PRZEZ
ZGROMADZENIE SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY W LESZNIE
- Do przedszkola mogą uczęszczać tylko dzieci zdrowe, bez żadnych objawów chorobowych (podwyższona temperatura, kaszel, katar, biegunka, wysypka).
- Dzieci będą przebywać w przydzielonych im salach, na miarę możliwości z tymi samymi nauczycielami. W porze schodzenia i rozchodzenia się nie będzie oddziałów łączonych.
- Przedszkolacy muszą być przyprowadzani najpóźniej do godziny 8.30. Po tym czasie dzieci nie będą wpuszczane na teren placówki. Od godziny 8.30 przedszkole będzie zamknięte (dezynfekcja szatni i ciągów komunikacyjnych).
- Dzieci mogą być przyprowadzane i odbierane z przedszkola wyłącznie przez osoby zdrowe.
- Rodzice wchodzący na teren przedszkola są zobowiązani do osłaniania ust i nosa, dezynfekowania rąk oraz zachowywania dystansu w stosunku do pracowników przedszkola i innych rodziców (min. 1,5 metra).
- Rodzice, których dzieci mają sale na parterze, przekazują swoje pociechy w drzwiach wejściowych do przedszkola pracownikowi placówki. Rodzice dzieci mających sale na II piętrze oraz rodzice dzieci z grupy Żabek, przekazują dzieci pracownikowi przedszkola w drzwiach na korytarz, w których znajdują się szatnie dzieci. Jedynie rodzice dzieci nowoprzyjętych do najmłodszych grup wiekowych, do końca września będą mogli wejść do przedszkolnej szatni (1 dziecko – 1 rodzic). Jednorazowo na korytarzu z półkami dzieci może przybywać 5 rodziców, z zachowaniem wymaganych odstępów.
- Dzieciom będzie mierzona temperatura, każdorazowo przy wejściu do przedszkola oraz w przypadku zaistnienia takiej konieczności (wystąpienie objawów chorobowych). W przypadku, kiedy temperatura przekroczy 37,5°C, dziecko nie może pozostać w placówce. Zgoda na pomiar temperatury będzie dostępna do pobrania ze strony internetowej przedszkola. Wypełniony dokument należy dostarczyć 1 września podczas przyprowadzenia dziecka do przedszkola.
- Odbieranie dzieci z przedszkola zaczyna się od godziny 14:30.
- Odbierając dziecko, rodzic również nie wchodzi do przedszkola tylko w drzwiach wejściowych na dane piętro podaje pracownikowi nazwisko i imię przedszkolaka. Oczekując na swoją pociechę, zachowuje odstęp min. 1,5 metra.
- Po odebraniu dziecka należy niezwłocznie opuścić teren przedszkolny.
- Dziecko nie może przynosić do przedszkola zabawek ani żadnych innych przedmiotów.
- Nie wolno przyprowadzić dziecka do przedszkola, jeżeli ktoś z domowników przebywa na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych.
- Rodzic zobowiązany jest współpracować z przedszkolem w zakresie kształtowania u dzieci nawyków higienicznych (zasłanianie twarzy podczas kaszlu i kichania, dokładnego mycia rąk).
- Kontakt z wychowawcą i dyrektorem odbywa się drogą telefoniczną lub poprzez e-mail:
Nazwisko i imię | Funkcja | Adres e-mail |
s. Błaszczyk Aleksandra | dyrektor | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
p. Janczewski Rozaneta | wicedyrektor | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
s. Figler Maksymiliana | wicedyrektor, wychowawca Pszczółek | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
p. Laurencja Kicińska | wychowawca Niezapominajek | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
p. Joanna Stanek | wychowawca Żabek | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
p. Ewelina Grzemna-Gronostaj | wychowawca Stokrotek | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
p. Alicja Łaszczyńska | wychowawca Poziomek | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
p. Aneta Zdęga | wychowawca Biedronek | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
p. Beata Cymerman | wychowawca Jagódek | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
p. Katarzyna Klimpel | wychowawca Słoneczek | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
p. Edyta Grzelczyk | wychowawca Misiów | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
p. Emilia Krajewska | wychowawca Motylków | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Poniższe oświadczenie należy pobrać, wydrukować i wypełnić. Ważne, aby dokument był podpisany przez obojga rodziców. Oświadczenie dostarczamy we wtorek (1 września 2020 r.), podczas przyprowadzania dziecka - bez poniższego dokumentu dziecko nie zostanie przyjęte do przedszkola.
Oświadczenie - POBIERZ
Procedury obowiązujące w przedszkolu w okresie zagrożenia koronowirusem
ARTYKUŁ PANI PSYCHOLOG:
Jak przygotować siebie i dziecko do powrotu do przedszkola
DRODZY RODZICE!
Oto garść sugestii, jak przygotować siebie i dziecko do powrotu do przedszkola:
- Podejdź do zmiany spokojnie, Twoje emocje udzielają się dziecku.
- Zadbaj o swoje pozytywne nastawienie: dziecko wraca do grupy rówieśników, której potrzebuje i w której bawi się i uczy potrzebnych mu rzeczy. Jeśli w głębi serca nie chcesz rozstawać się z dzieckiem, ono to czuje i jemu też będzie trudno wrócić do przedszkola.
- Nie przedstawiaj powrotu dziecka do przedszkola (a swojego do pracy) jako przykrego obowiązku, końca „przyjemności”, bo to negatywnie wpłynie na postrzeganie całej sytuacji przez dziecko.
- Stopniowo przygotuj dziecko na nadchodzące zmiany, postawienie go przed faktem dokonanym w poniedziałek rano niepotrzebnie zwiększy i tak odczuwany przez nie stres.
- Uprzedź dziecko o możliwych zmianach w funkcjonowaniu przedszkola (np. mniejsze grupy, częste mycie rąk, brak maskotek w salach – wg informacji od wychowawców), wyjaśnij krótko, że ma to związek z wirusem i dbaniem o zdrowie dzieci.
- Na pytania dziecka podawaj prawdziwe odpowiedzi i uzasadnienia, ale postaraj się, by były możliwie krótkie i konkretne, adekwatne do wieku dziecka, np. „Takie są teraz przepisy”.
- Zapoznaj dziecko ze słowami/terminami: izolacja, kwarantanna, epidemia, higiena, dezynfekcja, dystans społeczny – również na poziomie dostosowanym do wiedzy i wieku dziecka, np. „dezynfekcja – takie specjalne czyszczenie, które usuwa zarazki”.
- Nie strasz dziecka, mówiąc o zwiększonym ryzyku w przedszkolu, o czyhających tam zarazkach itp. Jeśli sam masz takie obawy – może lepiej nie posyłaj dziecka do przedszkola. Twój lęk będzie dodatkowym balastem dla dziecka.
- Stopniowo wprowadzaj codzienną rutynę, jak ta sprzed okresu izolacji: ranne wstawanie i wczesne kładzenie spać, wyznaczony czas na zabawę, na obowiązki i na odpoczynek (odpoczynek ≠ zabawa!), w miarę stałe pory posiłków itd.
- Przypominaj dziecku o tym, co podobało mu się w przedszkolu. Rozmawiajcie o tym, za kim lub za czym tęskni (koledzy, pani, zabawy, zabawki, potrawy, zajęcia) – przywołanie miłych wspomnień zwiększy motywację dziecka do powrotu do przedszkola.
- Jeśli dziecko ma w grupie ulubionych kolegów – skontaktujcie się z nimi! Za pośrednictwem SMS, MMS, telefonicznie czy online można wymienić się pomysłami i zaplanować wspaniałe zabawy do zrealizowania w przedszkolu.
- Przypomnijcie sobie atmosferę przedszkola – można obejrzeć zdjęcia, filmiki z przedszkolnych wydarzeń, przygotować rysunki lub inne prace plastyczne i nie tylko – dla pani, dla kolegów, dla siebie. Ważne, by zostawić dziecku wolność w wyborze tematu i techniki wykonania.
- Najmłodsze przedszkolaki mogą w ogóle nie pamiętać, jak wyglądał czas, gdy codziennie uczęszczały do placówki. Mogą w związku z tym ponownie przeżywać trudności adaptacyjne, jak we wrześniu-październiku zeszłego roku. Warto przypomnieć sobie sposoby, które wtedy pomogły, ale i wypróbować nowe, dziecko jest przecież starsze o 8 miesięcy!
- Jeśli obserwujesz u dziecka trudności z ponowną adaptacją, nie zwlekaj i porozmawiaj o tym z wychowawcą lub psychologiem, aby ustalić wspólne działania i jak najwcześniej pomóc dziecku przezwyciężyć te trudności.
- Podejdź ze zrozumieniem do dziecięcych emocji i odczuć. Dla jednych dzieci powrót do przedszkola będzie wielką i wyczekiwaną przygodą, dla innych – trudnym i stresującym wyzwaniem. Każde dziecko – niezależnie od tego czy wraca do przedszkola chętnie, czy nie – potrzebuje przekonania, że dorosły jest obok i będzie je wspierać.
DO ZOBACZENIA! :)
dr Monika Osmańska