Pszczółki odkrywają świat głosek – „Alfabet logopedyczny”
Grupa Pszczółki rozpoczęła nową, pełną radości i kreatywności przygodę z projektem „Alfabet logopedyczny”. Podczas zajęć dzieci przenoszą się w niezwykły świat liter, dźwięków i ruchu, gdzie nauka prawidłowej wymowy staje się fascynującą zabawą.
Pierwszym zadaniem projektowym było A jak autobus – pełne energii ćwiczenia, podczas których przedszkolaki rozwijały fazy wydechowe, pamięć słuchową oraz artykulację głosek dźwięcznych. W rytmie wyimaginowanego silnika i klaksonu dzieci trenowały poprawne oddychanie i wymowę.
Następnie przyszła pora na B jak balon. Z entuzjazmem dmuchając balony i wykonując ćwiczenia fonacyjne, Pszczółki uczyły się różnicować głoski dźwięczne i bezdźwięczne. Zajęciom towarzyszył śmiech, ruch i kolorowa eksplozja radości.
Kolejnym etapem było zadanie D jak deszcz. Kolorowy parasol wprowadził dzieci w jesienny klimat, a przedszkolaki z zapałem przenosiły za pomocą słomki krople deszczu, ćwicząc fazy wdechu i wydechu. To była doskonała zabawa, rozwijająca zarówno aparat oddechowy, jak i koncentrację uwagi.
Z kolei podczas zadania E jak eliksir w sali zapanowała prawdziwa magia! Z niewielkiej ilości płynu i odrobiny siły wydechowej powstawała piękna, puszysta piana. Dzieci ćwiczyły mięsień okrężny warg i wydłużoną fazę wydechową, a przy tym miały mnóstwo radości i zachwytu nad efektem swoich działań.
Projekt „Alfabet logopedyczny” to nie tylko ćwiczenia mowy, ale też niezwykła podróż w świat wyobraźni, ruchu i dźwięku. Pszczółki uczą się poprzez zabawę, a każdy kolejny etap przynosi im nowe doświadczenia i mnóstwo uśmiechu.

























